In 2023 keerde het publiek terug naar musea, maar het brengt niet meer genoeg geld op. Veel musea maken minder tentoonstellingen, sommige kunnen de cao-lonen niet betalen. Je moet in tijden van hoge kosten natuurlijk besparen, maar je moet ook investeren."