Sinds 7 oktober komen geweren steeds vaker voor in het Israelische straatbeeld. De Hamas-aanval heeft het gevoel van veiligheid in Israel veranderd, en regels voor wapenbezit zijn versoepeld. Sindsdien zouden zes keer zo veel aanvragen voor wapenvergunningen binnengekomen als in heel 2022.