Namens de Nederlandse universiteiten schrijven 15 rectores magnifici de banden met Israelische universiteiten niet te willen verbreken. Naar eigen zeggen kan de dialoog zo beter gevoerd worden ook als dat schuurt met onze en andermans diepste overtuiging." Studenten lezen de brief met verbazing: Waar was die dialoog dan de afgelopen 75 jaar?"